דגמי קונספט
טכנולוגיה והישגים
הונדה היא חברה המונעת ע”י טכנולוגיה ופיתוחים הנדסיים מתקדמים, אחת העובדות לכך היא הקמתה של חברה נפרדת ל”מחקר ופיתוח”. הונדה הייתה הראשונה שהכניסה לשימוש תזמון שסתומים משתנה בפיקוד אלקטרוני , VTEC, בשנת 1989. לאחרונה הקימה הונדה יפן מתקן ניסוי מיוחד לריסוק מכוניות בתנאי אמת. להונדה אופנוע בעל נפח המנוע הגדול ביותר בייצור סדרתי 1,800 סמ”ק 6 צילינדרים. הונדה פיתחה טכנולוגיה ייחודית המגולמת ברובוט האנושי “אסימו” P3 שהינו הרובוט המתקדם מסוגו בעולם .
הונדה מחזיקה בשיא הספק לנפח מנוע: 120 כ”ס לליטר במנוע אטמוספרי .הונדה הינה הראשונה למכור מכוניות היברידיות בארה”ב, זה היה בשנת 1999 עם האינסייט דור 1 עד היום . (משנת 1999) מכרה הונדה מעל ל 750 אלף מכוניות היברידיות בעולם.
אבני דרך בהתפתחות החברה:
1949-השקת האופנוע הראשון.
1955-הונדה הופכת ליצרנית האופנועים הגדולה ביפן
1959-הקמת הונדה אמריקה
1963-השקת מכוניות ההונדה הראשונה
1972-התחלת ייצור הונדה סיוויק
1974-התחלת ייצור האופנוע הענק ” הונדה גולדווינג”
1976-התחלת ייצור הונדה אקורד
1986-זכייה ראשונה באליפות העולם בפורמולה 1, מתוך 6 רצופות
1992-התחלת ייצור ההונדה אקורד גם בבריטניה
1998-הונדה הופכת ליצרן המכוניות השני בגודלו ביפן
2001-הונדה חוגגת 500 ניצחונות באליפות העולם למרוצי אופנועים
2004-מכירות הונדה בעולם מסכמות ב- 10.7 מיליון אופנועים ו-3.16 מיליון מכוניות
2010-מכירות הונדה בעולם מסכמות 18 מיליון אופנועים ו-3.46 מיליון מכוניות